7 sposobów na urodę wiosną

Wiosna wszystko budzi się do życia i pięknie rozkwita. Na tle wspaniałej przyrody my też nie powinniśmy zostawać w tyle. Zadbajmy o to, by na wiosnę rozkwitnąć równie wspaniale jak cała natura. Może być to o tyle trudniejsze, że zima na większości z nas odciska swoje piętno. Ze względu na niewielką ilość słońca jesteśmy dużo bledsi, nasza skóra ma niezdrowy wygląd, często po zimie jest też przesuszona. Podobnie paznokcie i włosy. Wielu z nas na zimową porę zarzuca też aktywność fizyczną. A nasza dieta jest o wiele mniej rozmaita i uboga w warzywa i owoce niż latem. Wszystkie te czynniki sprawiają, że gdy kończy się zima wielu z nas wygląda na wyczerpanych i niezdrowych. Dlatego w okresie przejściowym warto zadbać o zdrowie i urodę. Dzięki poniższym wskazówkom sprawimy, że gdy nadejdzie już ta właściwa wiosna będziemy pełni energii, zdrowi i atrakcyjni. Aby osiągnąć takie efekty należy przede wszystkim zwrócić uwagę na siedem podstawowych kwestii mających znaczenie dla naszego wyglądu i zdrowia, są to:

 

  1. Uprawianie sportu. Zimą często nie mamy ochoty na uprawianie sportów. Zwłaszcza jeśli nie jesteśmy szczególnymi fanami narciarstwa, czy łyżwiarstwa. Jak wiadomo aktywność fizyczna jest wysoce wskazana dla nas nie tylko ze względu na utrzymanie atrakcyjnej sylwetki, ale przede wszystkim przez wzgląd na nasze zdrowie. Dlatego pierwsze promienie cieplejszego słońca powinny stać się zachętą do wyjścia na spacer, biegania, czy jazdy na rowerze. Aktywność na świeżym powietrzu ma też jednocześnie tę zaletę, że przebywamy na słońcu, nasz organizm zatem produkuje więcej witaminy „D”, która między innymi wpływa na odporność.
  2. Zdrowe i błyszczące włosy. Zimną włosy narażone są na wiele nieprzyjaznych dla nich czynników. Przede wszystkim chłód i mróz przesuszają skórę głowy oraz same włosy, które tracą swój blask, stają się też łamliwe i mają tendencje do rozdwajających się końcówek. Sposobem na uniknięcie w pewnym stopniu przesuszania się skóry głowy jest noszenie czapki – ta jednak powoduje przetłuszczanie się włosów. Zima jest wyczerpująca dla naszych włosów, dlatego w przededniu wiosny warto o nie szczególnie zadbać. Przydadzą się do tego odżywki oraz maski do włosów, które odżywią włosy i nadadzą im zdrowego blasku. Jeśli mamy rozdwojone końcówki, to nie ma co kryć, jedynym rozwiązaniem jest ich obcięcie. W przypadku, gdy obserwujemy wypadanie włosów lub gdy stają się one bardzo słabe, konieczna może okazać się wizyta u specjalisty. Na podstawie badania włosa określi on odpowiedni sposób leczenia. Może wymagać ono odpowiedniej diety, witamin, leków, w szczególnie trudnych przypadkach konieczny może okazać się przeszczep włosów kraków https://centrumzdrowegowlosa.pl/przeszczep-wlosow-krakow/.
  3. Nawilżona i odżywiona skóra. Zima to też czas kiedy mróz przesusza skórę twarzy, rąk i nóg. Dlatego, gdy kończy się ten chłodny okres warto szczególnie zadbać o zdrową i nawilżoną skórę. By to się udało należy przede wszystkim pamiętać, aby wypijać przynajmniej dwa – trzy litry wody dziennie. Warto zaopatrzyć się także w kosmetyki nawilżające. W zależności od upodobań i typu skóry może to być krem, balsam, mus czy masło do ciała. Nawilżenie jest niezwykle istotne, aby skóra była elastyczna i wyglądała świeżo. Koniecznie trzeba też stosować kremy w filtrem przeciwko promieniowaniu ultrafioletowemu. Taki krem należy nałożyć nie tylko na twarz, ale też na szyję, dekolt czy ręce. Zapobiega on szkodliwym skutkom promieniowania i zabezpiecza skórę przed starzeniem się.
  4. Silne paznokcie. Jeśli zimą zapominaliśmy o ubieraniu rękawiczek, to nie tylko będziemy mieć przesuszoną skórę rąk, ale także suche i łamliwe paznokcie. Dlatego na wiosnę dobrze będzie zadbać o ich odżywienie i nawilżenie. Warto zatem zastosować odżywkę wzmacniającą paznokcie z witaminami. Dla ich lepszego nawilżenia dobrze będzie też wmasowywać w płytkę paznokcia olej rycynusowy lub oliwę z oliwek zmieszaną z sokiem z cytryny. Panie powinny na pewien czas porzucić malowanie paznokci lakierem oraz używanie polerki, która osłabia płytkę paznokcia. Skuteczne będzie natomiast piłowanie paznokci ze wszystkich stron, co wzmacnia cały paznokieć.
  5. Piękne stopy. Wiosna to czas kiedy zaczynamy nosić lżejsze buty, niedługo przyjdzie też czas na sandały. Dlatego warto zadbać o odpowiednie nawilżenie skóry stóp. Niezbędne będą też zabiegi złuszczające naskórek na piętach. Po takim złuszczeniu, pamiętaj o odpowiednim nawilżeniu skóry stóp, aby doskonale prezentowała się ona w wiosennych i letnich butach.
  6. Błyszczące i zdrowe usta. Wiosną, podobnie jak zimą często mogą pojawić się problemy z wyschniętymi, pękającymi, u niektórych aż do ran – ustami. Nie warto dopuszczać do takiego stanu, bo wówczas to już nie jest wyłącznie dyskomfort, ale prawdziwy ból. Wychodząc na zewnątrz pamiętajmy o nałożeniu kosmetyku, który zabezpieczy usta przed mrozem i chłodem, będzie stanowił też doskonałe ich nawilżenie. Wśród takich kosmetyków godnymi polecenia są pomadki ochronne, wazelina kosmetyczna czy olejki do ust. O ile dwa pierwsze kosmetyki zabezpieczają usta tłustą warstwą ochronną, o tyle olejek będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli przede wszystkim chcemy je nawilżyć.
  7. Zdrowa dieta. Wszystkie te zabiegi kosmetyczne, mające na celu sprawienie, że będziemy wyglądali i czuli się pięknie, nie spełnią swojego zadania jeśli nie będziemy odpowiednio się odżywiali. Bogata w warzywa i owoce, różnorodna dieta zapewni naszemu organizmowi dużą dawkę wszystkich niezbędnych witamin i soli mineralnych, które stanowią główne źródło zdrowia i sił witalnych. Na nic zda się stosowanie zewnętrznych kosmetyków, jeśli nie będziemy dostarczać odpowiednich składników do organizmu. Wówczas nasze włosy, paznokcie, usta, i tak dalej, pozostaną słabe i niezdrowe.

 

Jak widać jest wiele elementów, na które warto zwrócić uwagę jeśli chcemy dobrze wyglądać wiosną. Jednak wszystkie sprowadzają się do trzech głównych zasad: odpowiedniego odżywiania, uprawiania sportu i dbałości o nasz wygląd. Dzięki temu my sami oraz inni wokół nas będą postrzegali nas jako atrakcyjnych, tryskających zdrowiem i pełnych sił witalnych.